16 mai 2013

Ce inseamna clasa A+++ la aparatele electrocasnice?!

Deja perioada aparatelor electrocasnice clasa A este aproape de apus. Noile modele de aparate electrocasnice se intrec in plusuri, dupa aceasta cifra. Dar ce inseamna mai exact clasa A+++, atunci cand ne  raportam la consumul de energie si ce economie realizam? Clasa A+++ inseamna prin definitie un consum mediu redus cu 60% fata de clasa A. Consumul mediu anual al unui frigider clasa A este de 300kw/an, a unei masini de spalat rufe cu o medie de 10 utilizari pe luna, de 360kw/an, al unei masini de spalat vase, cu acelasi grad de utilizare de 320kw/an. Deci intr-un an de zile am economisi cca 400kw, daca am inlocui toate aceste electrocasnice cu modele clasa A+++.

4 comments:

Alexandra spunea...

Am schimbat recent toate electrocasnicele din casa, majoritatea cu clasa energetica A+ si A++ si mi-am redus factura la lumina cu cca 30 de lei lunar....asa ca pot spune ca se merita.

Ioana Marcu spunea...

Da...se merita..eu am schimbat frigiderul, ce-i dret aveam unul foarte vechi, un Indesit de vreo 10 ani si factura la curent a scazut. Chiar s-a simtit.

Irina spunea...

conteaza foarte mult sa ai un frigider nou, pentru ca iti scade foarte mult consumul...200, 300 de mii de lei pe luna, cam trei milioane pe an

Marius Croitoru spunea...

Cam cat consuma pe ora o masina de spalat vase total incorporabila cu latime de 60 cm?