14 mar. 2015

Clasa energetica la aspirator

Incepand din septembrie anul trecut, s-a introdus o reglementare a Uniunii Europene privind limitarea puterii consumate la aspiratoare pana la 1600W. Totodata, in aceasta reglementare s-a stabilit ca producatorii sa detina obligatoriu si o fisa energetica pentru aceste produse, astfel incat utilizatorul sau cumparatorul sa aiba o informatie obiectiva privind produsul pe care urmeaza sa-l achizitioneze.

Astfel pe fisa energetica, cele mai economice aspiratoare vor avea clasa A de eficienta si cele mai putin economice clasa G.

A scazut puterea nominala, ce se intampla cu puterea de absortie?....aceasta a scazut si ea, insa nu atat de semnificativ, intrucat noile modele au un randament mult mai bun , cu alte cuvinte, la un motor mai mic obtin o putere mai mare, asemanator oarecum si cu ceea ce se intampla in industria auto.

Pe langa clasa energetica, pe fisa energetica apar informatii privind modul de performare in aspirare a produsului, atat pe supreafete netede, cat si pe covoare, mochete, acestea avand si ele clasa de performanta. In acest moment, in general gasiti cu clasa B pentru suprafete netede si C sau D pentru covoare, intrucat standardele sunt foarte ridicate si se incearca o provocare a performantei producatorului, astfel incat randamenetele sau fie din ce in ce mai bune pe viitor, moment in care unele modele de aspiratoare vor intra in clasa A si la aceste criterii.

3 comments:

Ionutz spunea...

Eu am un aspirator Philips la 2400 de W pe care am dat noua milioane si merge impecabil de 5 ani de zile si sincer nu am gasit un aspirator care sa traga mai bine, in comert

Alex spunea...

Nu cred ca este o diferenta foarte mare ca si cost la consumul de energie la aspiratoare. inainte am avut un aspirator de 2400 W acum am unul de 1500 de W si nu am observat nicio diferenta la factura.

Ovidiu spunea...

Eu mi-am luat un aspirator de 600 de W de la Philips si se simte per total. Masina de spalat rufe este A++, frigiderul A+++ si aspiratorul economicos...se simte cam 20 la suta fata de facturile de anul trecut